středa 9. června 2010

Vypište se z toho!


Když je vám blbě. Když vás něco pořádně štve. Když se o něčem nemůžete rozhodnout.

Kdykoliv se necítíte tak, jak byste chtěli, tahle metoda pomůže. Vypište se.

Zdání klame
Mohlo by se zdát, že napsaním se nic nevyřeší, vždyť ty samé myyšlenky máte v hlavě a nic se na nich nedá změnit. Ale opak je pravdou. Při psaní se totiž zapojují dosti odlišné části mozku, než při pouhém přemýšlení a tak se vám často objeví naprosto nečekané řešení a nápady. A všechny negativní emoce vymizí, protože pochopíte podstatu problému a začnete jej chápat správným způsobem.

Jak na to?
Pojďme honem od teorie k praxi. Vemte si kus papíru, otevřete textový editor na počítači a nebo chytněte do rukou magickou tabulku. A pište. Psát co? Pište všechno co se vám honí hlavou. Piště všechno, co byste chtěli dané nepříjemné osobě říct. Piště všechno co vás štve, nebo co vám vadí. A nebojte se klidně používat sprostá slova. Na češtinu a etiku se vykašlete. Prostě pište všechno, co vám jde hlavou.

Samozřejmě, pokud jste hodně naštvaní, půjde vám takové křičení do papíru snadněji. Ale velice dobře to funguje i u ne tolik akutních problémů.


Co se stane?
Hned, jakmile začnete psát, mozek začne podvědomě pracovat na vyšší úrovni na přesně těch věcech, o kterých se rozepisujete a začne hledat, proč jsou  takové, jaké jsou. Postupem času, třeba po dvou minutách, se vám pomalu začnou v hlavě rodit naprosto nečekané nápady. Až postupně se vám všechno naprosto vyjasní. A s tím se vypaří i všechny negativní emoce.

Uzavření
 Svůj text nemusíte nikomu ukazovat, dokonce je lepší, když jej rovnou smažete/spálíte/vyhodíte, protože to, co obsahuje jsou vaše staré myšlenky a myšlenkové procesy, které byly nakonec nahrazeno novými, skutečnými, správnými. Symbolický akt odstranění starého navíc ještě dopomůže mozku zbavit se zbytků zátěže, pokud nějaké zbyly.

Metoda vypsání se je opravdu velmi účinná a já ji úspěšně používám kdykoliv se cítím nesvůj a nebo se mi hlavou honí myšlenky, které mě znervóňují. Ať už to je vztek na někoho, myšlenky na nějakou holku a nebo třeba problém do školy, vždycky se můj pohled, po tom, co se vypíšu, otočí velký o úhel.

Není to jediná metoda sloužící k "hlavovému úklidu", ale osobně ji řadím mezi ty nejúčinnější. Dokáže pomoci opravdu v každé situaci.


Na závěr mám pro vás jednu otázku:
Co vás trápí právě teď?

Vypište se z toho!
A trápení se přemění v příležitost ...

S přáním všeho dobrého,
Jakub Kolčář

Fotka

1 komentář:

  1. Moc hezky napsané a hlavně pravdivé, Jakube. Já dělala jen jedinou chybu, že veškerý vztek ( na svého expřítele ), ze kterého jsem se potřebovala vypsat jsem mu odeslala formou sms nebo emailu. Potřebovala jsem ty negativní emoce ze sebe dostat ven, uklidnila jsem se, ale pak jsem toho litovala, protože ačkoliv provedl něco, čím mi hodně ublížil, tak jsem ho milovala a pak jsem se ponižovala a prosila o odpuštění, ale nic už nešlo zachránit a náš vztah se samozřejmě rozpadl, protože si myslel, že jsem strašně zlý člověk a blázen. Ze začátku mi sám říkával, máš -li v sobě negativní emoce, tak si to piš někam na papír a pak to roztrhej a zahoď, uvidíš, že se tím uklidníš. Ale já byla neponaučitelná a chtěla jsem, aby si uvědomil, jakou bolest mi způsobil, tak jsem mu to posílala dál a dál, až mu ruply nervy a řekl, že si mám zajít k doktorovi. Naivně jsem si myslela, že když mu upřímně napíšu, jak moc ho nenávidím za to, co mi dělá, že si to uvědomí a pomůže nám to. Teď jsem skutečně přišla na to, že negativní emoce stačí ze sebe jen vypsat ( v žádném případě neposílat )a člověka to neuvěřitelně uklidní. Takže je lepší něco vědět ( zanadávat, vyčíst atd. písemně a poté smazat nebo si vést sešit, do kterého neustále to špatné připisovat )a dělat, že nevíte ( protože víte, jak se zachovat a že nejste za blbce, i když si to ten druhý třeba myslí ). Opravdu moc hezký článek a možná jeden z nejúčinějších léků na deprese, které Vám způsobí druhá osoba :)

    OdpovědětVymazat